We wrześniu uczniowie kasy czwartej w ramach innowacji powtarzali i utrwalali sobie tabliczkę mnożenia, jednocześnie przygotowując się do Światowego Dnia Tabliczki mnożenia. Utrwalanie wiadomości odbywało się poprzez zabawy,” Ja mam tyle , a kto ma…? „, wycinając i składając koło fortuny z tabliczki mnożenia oraz korzystając z aplikacji edukacyjnych na tabletach. Drugim zagadnieniem realizowanym na zajęciach były obliczenia kalendarzowe. Uczniowie wykonywali zadania i rozwiązywali zagadki przy użyciu tablicy multimedialnej. Ponadto wykonywali własne kalendarze na rok 2022. W wolej chwili dla relaksu chętnie korzystali z planszowych gier matematycznych.
W październiku na dodatkowych lekcjach uczniowie rozwiązywali rożnego rodzaju gry logiczne, łamigłówki. Wykonywali również swoje własne gry planszowe. Gry logiczne zmuszają dziecko do użycia myślenia, a dokładniej – zasad dedukcji, w celu rozwiązania zagadki. Gry i zagadki logiczne są świetnym treningiem umysłowym dla ucznia. Pomagają one w rozwinięciu zdolności logicznego myślenia, rozumowania i argumentacji, zasad dedukcji i umiejętności organizacyjnych.
W listopadzie oraz grudniu uczniowie poznali kolejną ważną rolę matematyki w życiu. Mianowicie poznali jak wielką rolę odgrywa matematyka w sztuce. Obrazy, malarstwo, wielkie konstrukcje budowlane powstały dzięki znajomości matematyki i inspiracji matematyką. Na lekcjach uczniowie oglądali prezentacje dotyczące inspiracji matematyką w sztuce oraz sami wyszukiwali w Internecie ciekawostek. Uczniowie również sami wcielili się w rolę małych artystów i wykonali choinki dekorując je figurami matematycznymi oraz za pomocą haftu matematycznego wyszywali choinki.
Styczeń i luty, to miesiące w którym tematyka na zajęciach była poświęcona roli pieniądza i poznaniu takich pojęć jak koszty, zyski,Budżet.
Uczniowie wcielali się w rolę małych ekonomistów, poszukiwali informacji w Internecie, oglądali prezentacje i na podstawie tych wiadomości planowali swój własny Budżet w wykorzystaniem kieszonkowego, jak również budżet klasowy na zorganizowanie imprezy klasowej. Uczniowie chętnie uczestniczyli w pracach zespołowych, nad tworzeniem budżetu. Sprawnie wyszukiwali informacji na temat cen, liczyli, przeliczali, modyfikowali swoje wydatki tak aby się zmieścić w zaplanowanym budżecie. Uczniowie na pewno wykorzystaj te umiejętności do racjonalnego gospodarowania swoim własnym pieniążkiem.Ponadto tworzyliśmy krzyżówki matematyczne na podstawie zdobytych wiadomości na lekcjach matematyki.
Aktualności
Nie znaleziono żadnych wyników
Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.
Nie znaleziono żadnych wyników
Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.
Nie znaleziono żadnych wyników
Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.